Pages

Adds

Saturday, February 25, 2012

PUBLIC GOLD MALAYSIA - Mudah, Murah & Selamat.



Assalamualaikum wbt.


Hari ini saya ingin memperkenalkan anda sebuah syarikat tempatan (Malaysia) yang membekalkan emas pelaburan seperti 'Gold Bar' , 'Dinar Emas' , 'Silver Bar', 'Dirham Perak' serta 'Barang Kemas'.. itu Public Gold Malaysia.


Jom relaks dulu tengok produk Public Gold ;-)




Hmmm silau tak mata tengok jongkong emas & dinar-dinar yang berkilauan tu .. hehehe .. (takkan tengok je kut .. bila nak buat collection?)


Public Gold merupakan sebuah company yang membekalkan emas pelaburan dengan cara yang lebih mudah, murah & selamat. Mempunyai rangkaian2 di beberapa buah negeri serata Malaysia bagi membolehkan 'Emas Fizikal' ini sampai ke tangan pembeli dengan lebih selamat & terjamin. Murah.. kerana ia direct dari kilang mereka sendiri di Pulau Pinang dan mengikut harga pasaran dunia yang berubah setiap minit . Mudah .. kerana ia boleh dibeli dengan pelbagai cara yang mudah spt ..online, sms or direct to Cawangan Negerinya. Public Gold juga membeli balik setiap produknya dari pembeli dengan harga yang lebih mahal dari kedai-kedai emas di luar sana. Haahh itu sedikit info tentang company yang saya bernaung di bawahnya 'Public Gold Malaysia'.






Kenapa saya pilih Public Gold .. bukan yang lain2. Hmmm .. masa saya tengah tension nak pindahkan aset saya dari 'unit trust' kepada sesuatu yang lebih saya 'trust' .. saya terjumpa dengan artikel 'Pelaburan Emas dengan Public Gold'. Banyak jugakla artikel yang saya baca & teliti untuk mendapat sumber sepenuhnya tentang kebaikkan pelaburan ini. Meng 'add' .. dengan beberapa senior Public Gold di FB untuk bertanya .. itu & ini .. sebelum keputusan muktamad saya ambil .. maklumlah saya pun taknak kerugian dalam apa2 pun yang saya investkan .. Personally inilah antara sebab kenapa saya pilih Public Gold ..






1) Bila kita nak melabur .. of course kita nak tengok company tu kukuh ke tak kan? Pasal jumlah wang yang kita keluarkan pun bukan sikit . Saya pilih Public Gold kerana ia merupakan sebuah syarikat yang mantap .. walaupun baru ditubuhkan. Public Gold mendapat pengiktirafan assayer  dari Malaysia Guinness Book of Record sebagai pengeluar jongkong emas tempatan yang pertama. Dia ada kilang sendiri kat Pulau Pinang & mean kita akan dapat harga baik masa beli .. pasal beli direct dari kilang Public gold sendiri. Dan bila kita nak jual balik pun senang ..pasal dia ambil emas ni dengan harga yang lebih mahal dari di luar sana tu . Pastu tak cerewet .. calar ke @ bengkok ke gold tu atau dah koyak plastiknya tetap diterima.. tak macam sesetengah brand yang cerewet ..tak boleh terguris sikit pun .. terus jatuh harga..ish..ish..


2) Sebagai dealer pun saya rasa puas hati pasal Public Gold tak lokek untuk mengeluarkan promosi2 di dalam media2 cetak & electronic utk mempromosikan produk. Produk yang dah ada nama senang untuk memikat hati pelabur .. macam saya laa.. Dan saya memang berharap satu hari nanti Public Gold boleh ke global dengan permulaannya di Kota Singa. Promosi sikit mesti market boom .. pasal setahu saya orang kota Singa ni dahagakan pelaburan2 yang menguntungkan seperti ini . InsyaAllah!


3)Tapi apa yang paling important kat sini ialah .. pelaburan dengan Public Gold ni telus. Maknanya .. bila saya melabur (membeli) di Public gold .. saya dapat emas .. bukan buku bank atau sijil2 pelaburan. Kerana apa saya cakap ni penting. Pasal aset ada pada saya .. saya mempunyai kuasa untuk mengolahkannya. Kalau saya beli share emas.. dapat cuma kertas (sijil @ buku pelaburan) banyak cerita tersembunyi dan saya tak ada kuasa untuk emas itu. Pernah tengok iklan kat PB tentang skin pelaburan emas dalam buku pelaburannya .. dia tulis kecik & bawah sekali .."RISIKO PELABURAN INI ADALAH DI BAWAH TANGGUNGAN PELABUR. BANK TIDAK AKAN BERTANGGUNG-JAWAB". ish..ish .. nak ke anda melabur kat situ .. kalau anda tau risikonya yang anda sendiri takde kuasa mengawalnya .. tepuk dada tanya hati ..


Dr Mahathir dengan koleksi emas dari Public Gold di tangannya .


4) Mantan Perdana Menteri Malaysia Dr Mahathir Mohamad sendiri dengan yakin menyokong skim pelaburan emas fizikal ni dalam FBnya . Banyak faktor yg dia bentangkan .. terutama tentang samseng penyangak matawang yang bertujuan untuk melumpuhkan ekonomi sesebuah negara. Beliau implement untuk Dinar Emas digunakan sebagai matawang antrabangsa menggantikan USD .. tetapi yelah kan .. bukan mudah pekara tu nak dilakukan memandangkan ekonomi dunia dikuasai oleh siapa...


5) Dari segi keselamatan pulak memang terjamin sebab barang di ambil sendiri oleh di pembeli kat Cawangannya yang ada di serata negeri .. tidak menggunakan courier seperti mana2 company lain. Cuba anda bayangkan .. jika anda mengorder 50g emas yang bernilai sekitar RM 9,500.00 dan barangan itu dihantar menggunakan courier .. tanpa sebarang jaminan .. arghhhh .. tak sanggup saya . Terutamanya bila terbayangkan sampulnya yang sampai tapi barang takde kat dalam.. ish..ish .. boleh pitam jadinya .. hahaha.. 
Itulah falsafah Public Gold .. Mudah .. Murah .. dan Selamat .


6) Disebabkan harga emas ni aktif setiap minit .. kadang-kadang ia naik dan turun tak kira masa. Apa keistimewaan Public Gold dalam hal ni. Oklah .. misalan kata di hari minggu .. harga emas jatuh mendadak sampai saya menggigil-gigil nak order .. nak tunggu esok maklumlahkan takut harga naik memuncak pulak. Nak pegi beli haritu semua cawangan tutup pasal hari minggu. So Camana? Haaa... salah satu kebaikkan di Public gold ni ialah kita boleh lock harga yang kita suka walaupun urusan bayarannya later. So setelah lock pada harga yang saya suka secara online .. esok (isnin) bolehlah bank in kan terus kat Public gold tu. Dan collect barang yang saya idam2kan pricenya tadi .. Canteek tak?


So .. ini adalah antara sebab kenapa Public Gold pilihan saya .. (sebenarnya banyak lagi ). Anda macamana ? Masih tercari2 peluang pelaburan yang terbaik ke? Hmmm tak payahlah dok pikir panjang .. tahun ni .. dijangkakan ekonomi dunia masih belum stabil malah terus merundum .. inflasi memuncak.. matawang jatuh.. walaupun itu semua cuma ramalan .. tapi kita harus mengambil kira ramalan tersebut untuk penilaian pelaburan jenis apakah yang sepatutnya kita pilih. Wang Fiat?  No .. No ... lupakan kertas  yang goyah nilainya itu .. carilah sumber yang lebih kukuh .. sekukuh logam berharga EMAS. Insyaallah anda akan terselamat dari tempias Tsunami Ekonomi Dunia . 






Kalau berminat nak join atau nak tahu lebih info tentang pelaburan Emas Fizikal di Public Gold ni .. add saya di fb ..(klik aje- tak kena bayar pun..hehe) atau call terus kat 07-27111164 / 012-7990873 (Malaysia) atau 83829500 (Singapore) .. Orang Kota Singa .. nantikan Public Gold mengaum di negeri anda nanti  hehehehe... :)







No comments:

Post a Comment